Золотий вік Нідерландів не був би настільки золотим без унікального дотику Рембрандта. Хіміки з Державного музею та Університету Амстердама виявили, як голландський художник XVII століття Рембрандт ван Рейн додав сяюче світло до сцени "Нічної варти", використовуючи пігмент, який раніше не входив до його палітри.
Секрет криється в незвичайній комбінації фарб, включаючи свинцево-олов'яний жовтий та червоно-помаранчеві пігменти, створені з миш'яку та сірки.
Видається, що Рембрандт умисно змішав ці токсичні пігменти з іншими кольорами, аби створити золотистий відтінок.
Відкриття було зроблено в рамках масштабного дослідницького та консерваційного проекту під назвою Operation Night Watch , який розпочався у 2019 році та має на меті краще зрозуміти шедевр Рембрандта.
Історики мистецтва стверджують, що палітра Рембрандта досягла "майже комічного рівня складності", проте до останнього часу було мало відомостей про кольори, які він використовував для "Нічної варти" - свого найвідомішого полотна.
У 2017 році рентгенівське дослідження іншої картини Рембрандта виявило зовсім новий пігмент у його палітрі: жовто-оранжевий барвник з миш'яком, відомий як штучний орпімент.
Проте золотий колір на "Нічній варті" був інший. У XVII столітті деякі насичені пігменти створювали, додаючи додаткову кількість миш'яку чи сірки до нагрітих природних сірчаних руд миш'яку, таких як орпімент або реальгар. Таким чином, фарба для золотого кольору в "Нічній варті" була зроблена з жовтих, оранжевих та червоних пігментів парареальгару.
Дослідники використали мікроскоп, щоб виявити, що Рембрандт використовував невелику кількість яскраво-помаранчевої фарби, щоб висвітлити тіні золотого вишивки, які можна було побачити на рукавах дублета та вишитому пальті одного міліціонера.
Два пігменти сульфіду миш’яку (червоний/оранжевий і жовтий) були або змішані Рембрандтом для створення золота, або вони були продані йому в Амстердам уже змішаними таким чином.
Золота фарба, використана в «Нічній варті». (Рейксмузеум) |
Зібрані дані вказують на те, що в Європі 17-го століття було використано більше токсичних пігментів, ніж раніше припускали історики.
"До сьогоднішнього дня присутність парареальгару в європейських картинах та арт-об'єктах підтверджена лише у декількох випадках", - зазначають дослідники.
Дослідження було опубліковане в Heritage Science.
Читайте також: Старшокласниця з Англії пошила 300 неймовірних суконь епохи Регентства
Дописати коментар